Nu de zomer wat kabbelt, probeer ik het schrijven van mijn tweede boek weer op te pakken. Best lastig! Ik verzand in onvoldoende uitgewerkte verhaallijnen. En bijvoorbeeld ook met de gedachte: maak ik het te moeilijk?
Scenario
Ik merk als veelvuldig Netflix-kijker dat ik scenario’s steeds vaker doorzie en voorspel. Dan zeg ik tegen Theo: “Dit en dat gaat gebeuren.” Dan zegt Theo: “Welnee.” En ja hoor. Een scenario voor een serie of film schrijven is vergelijkbaar met het schrijven van een boek, denk ik. Dus ik houd hoop.
De kluwen van ideeën ontwarren, heldere verhaallijnen maken die niet te voorspelbaar zijn. Het is een leerproces.
Ik maakte een korte video hierover.
Tips?
Als je een idee hebt over deze verhaallijnen, dan hoor ik dat graag.
Verhaallijn hoofdpersoon Pim die privédetective is en een vermissing onderzoekt van een Nederlands meisje. Ze liep het St. Olavspad in Zweden en vertrok naar Mallorca. Daarna geen spoor.
Verhaallijn hoofdpersoon Pim die 26 liefdesbrieven krijgt van zijn opa die overleden is, een erfenis dus. Wat staat er in die brieven waardoor hij de liefde vindt, lessen in liefde of ….